Le Forum des Arpitans
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Forum des Arpitans

Espace d'échanges des régions de l'Arpitanie
 
AccueilAccueil  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

 

 Nos los arpitans - Ethnos [1]

Aller en bas 
3 participants
AuteurMessage
FloranCorradin
Petiôd babelyârd
Petiôd babelyârd



Masculin Nombre de messages : 32
Age : 70
Date d'inscription : 26/09/2008

Nos los arpitans - Ethnos [1] Empty
MessageSujet: Nos los arpitans - Ethnos [1]   Nos los arpitans - Ethnos [1] EmptyVen 7 Nov 2008 - 10:01

Nos los arpitans - Ethnos [1]

La musicalitât, la façon de rèspirar du temps qu'on parle, la structuracion de l'aparât vocal sont, d'aprés los lengouistes, les dèrniéres chouses a disparêtre d'una lengoua que muert : aprés nen réste que lo silence.
Quiconque cognêt un pou de francês est a mémo d'entendre dens lo parlar d'un Savoyârd ou d'un Romand un drôlo d'accent, un son ètranjo, des construccion sintatiques particuliéres.
Voualà la dèrniére, mèlancolique nota de la chanson arpitana que per des sièclos at rèssonâ pouessienta por celes combes.

Un pou d'histouère
Un travaly dificilo, mas pas empossiblo

Por nos rendre compto de la dificultât de ceti travaly nos povens imaginar que, après étre alâ tranquilament a dormir a noutron liét, un bon matin nos nos rèvelyéssens, por ègzemplo, en Ostrâlia.
Sûr que o sarêt pas tant ésiê regardar per la fenétra, vêre des kangours et comprendre cen-que celes bétyes fant per lé.
Du dedens de noutra pouessienta sociètât tècnologica nos ôtros, avogllâs per la tèlèvision, l'aradio et l'enorma quantitât d'enformacion que nos bombarde, nos fenéssens por regardar l'histouère convencus que asse-ben l'homo prèhistorico alésse dancièr en discotèca lo dessando nèt.
Nos pregnens noutres concèpcions, romantiques ou iluministes, de nacion et de ètat et les placardens sur importe pas quinta pèrioda de l'histouère. Et nos fesens de pire : nos pregnens la carta gèografica que nos avens èstampâ dens noutra téta du temps de l'ècoula et nos l'apliquens a l'Eropa de importe pas quint temps.
Nos regardens la peninsula italièna et nos veyens l'italie, la peninsula ibèrica et nos veyens espagne. Cen que nos fesens continuèlamen est : regardar noutron passâ a travèrs la dèformacion tèrribla de noutron present.
Adonc, bien sovent, nos arrevens pas a comprendre cen que nos veyens et quand, de côp, nos apèrcevens la veretât n'ens pouere a l'admetre.
Pouere de cen que nos sens étâ et de cen que nos sens devegni. Poure de tot cen que n'ens perdu et de tot cen que n'ens jamés avu.
Pouere de cen que nos arians possu étre, pouere de cen que nos arians possu devegnir.
Basta. Nos fôt fére un grant èfort entelèctual, moral, spirituèl et culturèl por chèchiér de comprendre les chances que l'histouère nos pôt balyér ora, u jorn d'houé.
Revenir en haut Aller en bas
charretaz
Tojhor la gola uvèrta
Tojhor la gola uvèrta



Masculin Nombre de messages : 103
Lengoua : occitan lemosin e gascon arpitanista vergognos par obligation
Date d'inscription : 10/04/2008

Nos los arpitans - Ethnos [1] Empty
MessageSujet: Re: Nos los arpitans - Ethnos [1]   Nos los arpitans - Ethnos [1] EmptySam 27 Déc 2008 - 0:32

Io sei dau lemosin (charretaz es un pseudo manlevat* ad un membre arpitan de ma familha) e sei bien aürós de poder legir entau vòstra linga, tre qu'aurai léser de zo far 'chatarai lo libre "Lo Temps".
L'arpitan es pròche dau nord-occitan qu'es per 'quò que m'interessa.


Je suis du limousin(charretaz est un pseudo emprunté* à un membre de ma belle-famille originaire de Saint Geoire) , je suis très heureux de pouvoir lire ainsi votre langue, dès que j'en aurai le temps j'achèterai "Lo Temps".
L'arpitan est assez proche du nord-occitan, c'est pour cela qu'il m'intéresse.
Revenir en haut Aller en bas
Louka81
Arpitaniste forcené
Arpitaniste forcené
Louka81


Masculin Nombre de messages : 426
Age : 43
Vellâjo/Lieu : Envers de la Vâlâye d'Aoutha
Lengoua : Arpitan
Date d'inscription : 08/01/2008

Nos los arpitans - Ethnos [1] Empty
MessageSujet: Re: Nos los arpitans - Ethnos [1]   Nos los arpitans - Ethnos [1] EmptySam 27 Déc 2008 - 23:39

Ouè... mas o est pas franc la méma chousa.... Shocked
Revenir en haut Aller en bas
charretaz
Tojhor la gola uvèrta
Tojhor la gola uvèrta



Masculin Nombre de messages : 103
Lengoua : occitan lemosin e gascon arpitanista vergognos par obligation
Date d'inscription : 10/04/2008

Nos los arpitans - Ethnos [1] Empty
MessageSujet: Re: Nos los arpitans - Ethnos [1]   Nos los arpitans - Ethnos [1] EmptyDim 28 Déc 2008 - 20:25

C'est pour ça que je l'apprends , mais lequel, le savoyard puisque je me rend régulièrement dans le Chablais.
A moins d'aller à Lausanne ou mon beau-frère à une rue qui porte son nom (Charretaz, un pur hasard), mais les vaudois parlent plutôt le franpitan, moins que les gens de Novel ou d'Evolène, c'est sûr.
Revenir en haut Aller en bas
Louka81
Arpitaniste forcené
Arpitaniste forcené
Louka81


Masculin Nombre de messages : 426
Age : 43
Vellâjo/Lieu : Envers de la Vâlâye d'Aoutha
Lengoua : Arpitan
Date d'inscription : 08/01/2008

Nos los arpitans - Ethnos [1] Empty
MessageSujet: Re: Nos los arpitans - Ethnos [1]   Nos los arpitans - Ethnos [1] EmptyLun 29 Déc 2008 - 1:47

... mah... je su pas coment te dére... en VDA quand on parle françês on parle françês... quand on parle arp on parle arp...
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Nos los arpitans - Ethnos [1] Empty
MessageSujet: Re: Nos los arpitans - Ethnos [1]   Nos los arpitans - Ethnos [1] Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
Nos los arpitans - Ethnos [1]
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Nos los arpitans - Ethnos [2]
» Nos los arpitans - Ethnos [3]
» Nos los arpitans - Ethnos [4]
» Nos los arpitans - Ethnos [5]
» Nos los arpitans

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Le Forum des Arpitans :: :: CAFÉ ARPITAN :: L'Eurorégion Arpitanie-
Sauter vers: